BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU

BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU
Sekelip Bisa Merubah Apa Jua Yang Diimpikan..

Thursday, November 25, 2010

Perginya Sebuah Luka



Sendirian mengemudi untuk hidup
Pedatinya laju dikayuh
Beronak duri tetap digagahi
Walau aku tahu keperitannya
Namun apa daya...

Aku tempuhi jua
Telan segalanya
Biarpun pahit bak hempedu
Kerna itu yang dicari
Kerna itu yang digali

Sehingga penat tidak terlayan
Lembaran kehidupan diterokai
Pintu penafasan diterjah 
Untuk sehari aku kejari...
Sehingga melecur telapak kaki
Aku dakap tangisan
setelah BUNDA pergi
Aku peluk kedukaan sendiri
Tiada yang memberi tangan
Untuk mengesat linangan ini..
Kesabaran kusimpan dilubuk nurani
Kutahu pasti ada suatu hari..
Dan suatu hari itu datang jua
kerna kutak lupa pada yang esa..

Kini kutemui gembira
Bila bulan kandung RAMADHAN
Dan lahirnya AIDILFITRI
Semuanya termetri
Kusyukuri nikmat ILLAHI

Moga silaturrahim kurniannya
Akan erat selamanya
Semuga mereka yang pergi 
Bahgia bersama berkat doa
Dirahmati selamanya
Dan pergilah sebuah duka..


Nukilan Rasa:
Penyangak Rimba 2010

No comments:

Post a Comment

Followers