BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU

BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU
Sekelip Bisa Merubah Apa Jua Yang Diimpikan..

Thursday, November 25, 2010

Korban...satu Penghijrahan..

Saat aku BerPermergian
Hati satu...
Kerana itu aku LAKUKAN..
Satu HIJRAH...
Tanpa PERSETUJUAN..
Dari HATIKU..
Jua BERAT bunda nak LEPASKAN aku
Semasa HAYATnya..
Akulah TEMPAT bunda..
MENGADU DOMBA....
Dan bila aku BERPERmergian..
Semuanya baru..
PENGHIJRAHAN 
Aku amati dan selami
Betapa hiba diperantauan
Aku telan pahit manis kehidupan..
Bertemankan kenalan baru
Terasa indah...
Hidup segala kenangan dikalbu
Segar menusuk sanubariku...
Sekian waktu ditunggu...
Pulangku keriba pusara orang tuaku
Sebak menyelubungi kesetiap sudut..
Emosiku...
Langkah tega disusun..
Kubenam semua dipusara bundaku
Agar kekuatannya BERSATU
Dan aku hidup...
Bersama DOA bunda...
TERIMA kasih BUNDa...
Ini destinasiku..
Kekuatan JEJARIMU..
Kini cukup mendewasakan aku..
Kesyukuran dibibir dan nadiku
Dikalbu AKU teriak sepi..
Kerana KUTAHU yang esa mengerti..
PengHIJRAHan tidak berhenti disini..
Akan dilakukan lagi...
Pasti akal akan tentukan...
Dimana seterusnya DESTINASI...
KORBAN....PENGHIJRAHAN aku...



NUKILAN RASA:

PENYANGAK RIMBA 2010

EJ MUFRAD DAMIEIN HASZALLY
17112010
0155AM

No comments:

Post a Comment

Followers