BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU

BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU
Sekelip Bisa Merubah Apa Jua Yang Diimpikan..

Thursday, November 25, 2010

Drama KHALIFAH.....



Dipentas dunia kau berlakon
Tanpa skrip kau berdrama..
Nun jauh dihujung 
Kau lakonkan watakmu
Cuma yang kau tak mampu
Serupa dengan primadonna
Depan skrip lain
Belakang bagai tercurah minyak
Bijak kau titip skrip
Biarlah apa jua yang kau hafal...
Cuma pesanku..
Hanya yang esa sahaja
Bisa beri kau penentuan...
Dan pengajaran buatmu
Usah kau gelisah..
Aku rela menjadi Khaliafah 
Yang skrip biasa
Tak mahu dramaku
Dirakam atau dibukukan
Kerana aku benci "PUBLISITI'
Cukup sekadar untuk aku
Namun terserah
Aku biarkan..
Kerana seolah pesan...
Tak makan saman...
Pesan terakhir aku
Usahlah kau berdrama wahai "KHALIFAH"


NUKILAN RASA:

PENYANGAK RIMBA 2010

No comments:

Post a Comment

Followers