BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU

BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU
Sekelip Bisa Merubah Apa Jua Yang Diimpikan..

Tuesday, April 26, 2011

sesuci suratan..dan kini ada persahabatan



tika terlena...aku dibuai mimpi
mimpi bertebing antara kami
kuhulur tangan walau ada perit
suatu masa hela manja membelai
suatu kata indah terpacul tiada batasnya
pada kau kugelarkan SAHABAT
jauh kusimpan niat yang tak bertepi
ada keharuman jelas terhubung antara kami
bersyukur aku pada yang KHOLIK
kerana kau hadir kali kedua untuk aku
tiada anggapan yang terhimpit
cuma kemas aku tutur pada bicara
takut ada luka tersemat didada
sehingga dia sedaya upaya
menjelaskan kedudukan sebenarnya
ketulusan amat menerujakan diminda
lahir darinya kejujuran tiada diduga
dia wanita kudamba
untuk menjadi pendengar setia
ayat yang terbaris indah
agar aku yang gagah tidak kalah
oleh masalah dunia yang penuh helah
aku terkedu tiada sepatah kata
yang ada air mata bahagia
sebaik dan semurni hati "AISHAH"
sedikit demi sedikit kukenali kelembutannya
demi untuk tiada dusta antara kita
aku kagumi hatinya yang selalu menegur lembut
apa jua yang tersalah antara kami yang lemah
namun aku sedar dan dia juga punya rasa yang sama
sesuci suratan dan akhirnya kami menjadi sahabat
yang selalu menceritakan suka dan duka
walau perit itu sekecil hama
namun dia selalu ada...
untuk aku dan dia
terima kasih yang esa
memberikan aku sahabat secantik nuraninya
walau lahiriah cuma gambaran tiada nyata
aku tahu semua itu tiada kekal
biarlah aku mengenali dia secantik namanya
yang selalu dimimpi setiap "ADAM"
tega untuk mendengar rentetan kehidupan
suka pada ciptaan TUHAN dan keindahan
aku suka melihat awan
dia juga punya rasa yang sama
aku akur pada takdir illahi
agar semua ini jadikan kami lebih mengerti
erti kehidupan sejati
agar kami didorongi oleh santun terpatri
persahabatan yang diigau kini terjadi
hanya DIA yang maha mengerti
harapan persahabatan ini kekal abadi
aku bermohon setiap hari
semoga hakiki itu tidak disangkal
yang indah itu datangnya dari akal
yang cantik itu datangnya dari hati
agar semua ini jadikan kami lebih mengerti
bahawa yang kekal itu sahabat sejati
semoga ianya kekal abadi
sehingga tertutup aman mata ini
semuanya dengan kehendak illahi..




http://penyangakrimba.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Followers