BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU

BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU
Sekelip Bisa Merubah Apa Jua Yang Diimpikan..

Tuesday, April 26, 2011

KAU BERIKAN AKU KEKUATAN.....ooooohhh TUHAN

kufikir untuk kebaikan
kufikir untuk kepenatan
kufikir untuk masa depan
kufikir untuk alam kedua ciptaan tuhan
kufikir untuk keterakhir alam dinantikan
namun adakah aku dinantikan
bertaut demi satu kejadian
bertahan selagi ada kekuatan
adakah aku kudrat sedemikian
dengan sifat tak keruan
dengan sikap disindir syaitan
aku takut adanya kegelapan
aku resah bila dijemput TUHAN
katanya usah gentar BILA ada jemputan
pulang keasal kita dijadikan
namun aku manusia kesederhanaan
yang pincang menunaikan suruhan
apa yang indah dimasa depan
andai hidup didera kegundahan
terbuka hijab diperhatian
"NUR" terkelip pemberian TUHAN
amat gentar bila difkirkan...
ohhh....insan
bertuahkah kita "KEHAMBAAN"
dimana tuas kekuatan
hanya disurung beban
hanya diusung DOSA keberatan 
hanya digendung kepura-puraan
hanya diteman kegusaran
hanya dikawal kebimbangan
namun aku masih mencari kerahmatan
aku genggam semua amalan
aku dokong "SUNNAH" pemberian
aku mencari kebahagian 
aku mencari keredhaan
aku mencari kedamaian
aku mencari keberkatan
aku mencari ketenangan
agar hilang semua permasalahan
moga hati dan akal ada kewarasan 
aku akur ketentuan 
aku sabar QADA dan QADAR TUHAN
aku laungkan agar bertemu KEAMANAN...
semua dengan izin TUHAN....





http://penyangakrimba.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Followers