BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU

BERBAHAGIALAH...ITU DOAKU
Sekelip Bisa Merubah Apa Jua Yang Diimpikan..

Wednesday, April 13, 2011

Aku Malu Pada Jasadku

kudengar kicauanmu
kudukung siluku
aku malu pada jasadku
cuma roh aku yang bisa membantu
setiap yang kupanggu
semua terkubur 
aku rela pemergian kedua orang tua 
ketanah begitu jua aku
ingat mati jerit rohku
maka ulas lidah membeku
tuntut satu tiada tertunai lagi
aku tak mahu hanya bermimpi
angan takut murka dek illahi
dimana akan kutitip
pahala-pahalamu oh illahi
setiap sujudku 
aku tak mahu dinodai iblis laknat
tetapi aku manusia hina
hanya mampu berdoa
yang menentukan aku...
pada yang esa aku berserah
agar pedoman diserap
agar nur itu digilap
semoga lurus perjalan didakap
pada illahi aku meratap
usahlah rajuk ditatap
andai ada salah dan silap
sepuluh jari kususun memohon maaf


















http://penyangakrimba.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Followers